SNEEK – De brandweer is zondagmiddag uitgerukt voor een keukenbrand in een flat aan de Potterzijlstraat.



Rond kwart voor twee werden een tankautospuit en de hoogwerker gealarmeerd voor de keukenbrand. Op de tweede etage was brand ontstaan in een keuken. De rook kwam ook bij de buren uit het huis.

De brandweer heeft de nodige sloop- en bluswerkzaamheden verricht. Een bewoonster is ter controle nagekeken in een ambulance omdat zij rook had ingeademd. Stichting Salvage kwam later nog ter plaatse. Tijdens de brand zaten er een kind met een hondje op het balkon, beide zijn tijdig door de brandweer in veiligheid gebracht.