ST. NICOLAASGA – Vrijdagmiddag even voor zes uur werd de brandweer opgeroepen voor een keukenbrand aan de Kade in St. Nicolaasga.



Hier was tijdens het bereiden van de avondmaaltijd de vlam in de pan geslagen. De bewoonster probeerde de blusdeken nog te vinden. Door de hectiek is ze deze niet tegengekomen, waarop ze naar de buren is gerend. De buurman is meteen naar de woning gegaan waar de afzuigkap ondertussen ook vlam had gevat. De buurman is direct met blussen begonnen. Op het moment dat de brandweer kwam was de brand net uit.

De brandweer heeft alles op smeulende resten gecontroleerd. De bewoners en de buurman zijn door het ambulancepersoneel onderzocht in verband met het inhaleren van de rook. Niemand hoefde naar het ziekenhuis.  Na ongeveer een half uur zijn de hulpdiensten weer retour gegaan.