JOURE – In een woning aan de Blaauwhoflaan is oudejaarsavond brand ontstaan door een vuurpijl die naar binnen vloog.



Een vuurpijl was door het raam van de slaapkamer gegaan en veroorzaakte vervolgens brand. De bewoners waren niet thuis. Bij aankomst van de brandweer was sprake van rookontwikkeling uit de slaapkamer. Met een straal hogedruk was de brand snel geblust, het betrof een kleine vuurhaard in de slaapkamer. Een kleine hoeveelheid vuurwerk wat in de slaapkamer lag werd veiliggesteld.

De slaapkamer heeft lichte brand en zware rookschade opgelopen, de rest van de woning heeft ook rookschade opgelopen. De brandweer heeft de woning geventileerd. Stichting Salvage is ingeschakeld voor de bewoners.

Fotos’s Brandweer Joure