SINT ANNAPAROCHIE – Op de Nieuwebiltdijk heeft zondagmiddag omstreeks vijf uur brand gewoed op een erf van een woning.



De brandweerkorpsen van Sint Anneparochie en Hallum werden direct gealarmeerd en waren snel ter plaatse. Bij de woning was de bewoner bezig met het bedekken van een dak. De man was hierbij even naar binnen gegaan. Op dat onbewaakte ogenblik was de gasbrander en gasfles van het dak in een papiercontainer gevallen, waardoor de gasfles ontplofte. De man heeft eerst zelf een bluspoging gedaan.

De brandweer heeft de brand afgeblust en daarna een controle uitgevoerd. Omdat de man tijdens het blussen aan zijn hand gewond was geraakt, kwam er een ambulance ter plaatse. Of de man nog naar het ziekenhuis moest, is niet bekend. Binnen een uur kon de brandweer retour kazerne.